Welcome to dyanahadi.blogspot.com

This is my story about my life; plus where  I spent my time and money to. And I wanna share what I've done during my past 10 years back. I dedicated this story to my beloved family and friends out there. 

Day to Remember

Lilypie Next Birthday PicLilypie Next Birthday Ticker

Tuesday, May 5, 2009

:: Welcome to Persoft Sdn Bhd::


Today, ada 2 GD yg akan mula keje under Designel Media.

WelCOme !!! WELcome !!

Sememangnya dah lama tunggu kemasukan GD dlm existing development team.
Dulu, Wanie and me yg akan buat seme keje.
Dr development till admin, seme kami sapu.
Cari projek pun keje kami jugak.

Nak keje dlm Designel Media, sesorg tu kena la sgt tough.
Segala aspect kena cover.
Keje under stress tu mcm dah rutin bagi kami.

Designel Media Sdn Bhd bermula dgn sorg staff, Mr Zahir in May 2006.
Dialah kuli, dialah bos.
Dr berkerja belah siang and run DMSB sebelah malam, lastly Mr Zahir quit his job and start concentrate to DMSB business yg dah mula berkembang till USA and Arab Saudi.

Me jadi staff no 2 yg masuk DMSB.
WIth zero knowledge about IT, me nekad quit kerja dr RA kat UPM.
Mmg jauh menyimpang... Science to IT.
And now, me dah reti sikit bab2 IT ni.
And nk belajar byk lagi.
Hope geng yg masuk ni blh bantu kembangkan knowledge and skills yg masih tumpul

Then Wanie, Jaha and K Inn masuk dlm DMSB.
Till Jaha and K Inn left us early 2008.

Then we moved forward hanya dgn 3 staff aje: Mr Zahir, Wanie and me.
Susah senang kami bangun bersama till we joined Persoft Group of Companies in January 2009.

To our new staff, hope we can get along and move DMSB forward.

Welcome to our company...

Tomorrow me akan datang sana to brief apa yg patut.
Mesti ada benda yg nak tanya tp malu nk tanya kat bos kan.
Hehe... biasa la tu.

To Farsha, mesti rasa kekok nk guna Mac Book Pro tu.
Tmr Yon ajar ek.
Byk short keys yg lain dr Windows PC.
Sabar ek sementara PC baru sampai.

Btw, dah buat selection??/
If diberi pilihan, better amik Mac.
Besh gileee....
And sesuai utk development works, like what we do now.

Utk staff sorg lagi tu.. sori me lupa nama walaupun dah byk kali Mr Zahir sebut..
Esok kita kenal2 ye

Adiosh, guys..

4 comments:

Fanapicaholic said...

terima kasih miss yon..
diharapkan kehadiranku diterima baik di DMSB..:D
leh la kacau yon tiap2 hari..
muahahha.. ( gurau je.. :P )

thanks yon! :D

Diana Hadi said...

tocey tocey....

kacau la... lagi berwarna warna hidupku..

seronok ada ofismate. dari 3 org dah jadi 5 org.

besh besh...

akira said...

heh..kejam je ..forgetting my name.
huhuhu :p

Diana Hadi said...

hahaa.... sori la. masa tu xtau nama Anis lagi...

Btw.. welcome to DMSB.. jugak..

Jgn la nangis...